استراتژیهای جدید در سوشال مدیا برای ایجاد ارتباط بهتر با مخاطب
علیرغم یک دوره افزایش ارتباط در بسیاری از شبکههای اجتماعی، کارشناسان و تحلیلگران مصرف کننده به “رکود دوستی” اشاره کرده اند. گزارشها نشان میدهد که 20 درصد از افراد 18 تا 34 ساله فقط یک دوست نزدیک دارند یا هیچ دوست صمیمی ندارند. بر اساس تحقیقات Insider Intelligence، زمانی که اعتماد مصرف کننده در چندین حوزه کلیدی، از جمله حریم خصوصی، ایمنی و ارتباط تبلیغات کاهش می یابد، بیشتر به چالش کشیده می شود.
استفاده فرهنگی از رسانه های اجتماعی در حال تغییر است
تبلیغات به طور فزاینده ای ارتباط خود را از دست می دهد، چیزی که بر تعامل در کانال های مختلف اجتماعی تأثیر می گذارد. نظرسنجی BoF’s State of Fashion 2024 که با مشارکت McKinsey & Co انجام شد نشان داد که 68٪ از پاسخ دهندگان از حجم بالای محتواها در پلتفرم های رسانه های اجتماعی ناراضی بودند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که 65 درصد از پاسخدهندگان نسبت به چند سال پیش کمتر به تأثیرگذاران مد (اینفلوئنسرهای مد) روی میآورند، زیرا اعتماد مصرفکننده شروع به کاهش کرده است.
همانطور که ذهنیت مصرف کننده در حال تکامل است، استراتژی های برند نیز باید انجام شود
از آنجایی که کسبوکارها و مصرفکنندگان نهایی به طور یکسان با تغییر چشمانداز رسانههای اجتماعی دست و پنجه نرم میکنند، فضاهای آنلاینی که ارتباط نزدیک با عزیزان را تقویت میکنند، بهعنوان پلتفرمهایی برای کمک به تقویت روحیه مصرفکننده برجسته میشوند.
والنتینا کولاتی از شرکت اسنپ میگوید: «احساسات مثبت توسط ارتباطات واقعی در فضای دیجیتال هدایت میشوند و به نظر میرسد تعامل بین دوستان نزدیک و خانواده بیشترین تأثیر را دارد». هفتاد و شش درصد از کاربران اسنپ چت موافق هستند که این برنامه باعث می شود آنها با دوستان و خانواده خود احساس ارتباط داشته باشند در حالی که به طور متوسط 51 درصد در سایر برنامه های اجتماعی وجود دارد.
برای برندها، اندازهگیری زمان و ابزار مناسب برای حرکت به این فضاهای شخصی و ارتباط نزدیک کلیدی است و اغلب با تغییر ذهنیت فراتر از قیف خرید سنتی آغاز میشود.
«این واقعاً در مورد ایجاد محصولات بیشتر برای مردم یا مصرف کنندگان نیست. بلکه به این معناست که این امر به مشتریان واگذار میشود که خودشان در فضاهای برند ما به صورت آنلاین باشند.» وفادار ماندن به اصول خود به عنوان یک شرکت – وفادار ماندن به مصرف کننده – کلیدی است. ما میخواهیم از شبکههای اجتماعی خود برای بیان و توانمندسازی جامعه خود استفاده کنیم.»
ارزش سرگرمی برند کلید موفقیت در رسانه های اجتماعی در میان مدت است
امروزه نحوه صرف زمان و توجه افراد به سرعت در حال تغییر است. برای برندها، محتوایی که آموزش میدهد، سرگرم میکند و عنصری فراگیر برای مصرفکننده دارد، به آنها کمک میکند تا در تعداد بیشماری از کانالها و حواسپرتیها برجسته شوند.
“این فناوریهای جدید به مصرفکنندگان این امکان را میدهد که بهطور کاملاً دموکراتیک وارد فضاهای برند شوند.”
«مد به وزن افراد مشهور و فرهنگی و تغییر دهندگان و ذائقه سازان نیاز دارد. اگر میخواهید متمایز شوید و واقعاً مخاطبان خود را درگیر کنید، همکاری و محتوا بین فرهنگی مهمتر از همیشه است.
ابزارهای فناورانه در حال ایجاد محیط های همه جانبه برای جذب مخاطبان به روش های جدید هستند
این اعتقاد وجود دارد که مصرف کنندگان شایسته دسترسی به تمام عناصر خلاقانه مد هستند – جنبه هایی که اغلب متخصصان مد از آن لذت می برند.” «این فناوریهای جدید به مصرفکنندگان اجازه میدهد تا به طور کامل به فضای برند به روشی بسیار دموکراتیک قدم بگذارند.» همچنین کارشناسان از ماهیت مشارکتی فراگیر بازی – و فناوری که امکان بازی سازی فضاهای اجتماعی را فراهم می کند، هیجان زده هستند و اعتقاد دارند این پتانسیل را دارد که تجربه محتوا را فراتر از اینکه صرفاً چیزی باشد که مصرفکنندگان به آن واکنش نشان میدهند یا به آن پاسخ میدهند و به چیزی که همه میتوانند با آن بازی کنند، منتقل کند. این مانند سفری به نظر می رسد که در آن فرد واقعاً می تواند در قلب تجربه باشد.»
—————————————————–
این مطلب برگردان از مقالهای است تحت عنوان:
Social Media Is Changing. What Does That Mean for Brand and Consumer Connections
دیدگاهتان را بنویسید